Skatuves runas mākslas konkurss “Es runāju latviski”

Šogad ļoti aktīvi  rīdzinieki piedalījās Latviešu biedrību savienības rīkotajā 6. mazākumtautību skolu skatuves runas mākslas konkursā “Es runāju latviski” ar moto “Aprīļa pilieni. Māris Čaklais”.Noslēguma tiešsaistes pasākums notika 2020. gada 28. oktobrī plkst. 13.00

Apsveicam konkursa uzvarētājus!

Konkursa uzvarētāji 2.-4.klašu grupā:

1.vieta – Eva Balabanova, Rīgas 92.vidusskolas 3.klase, skolotāja Tatjana Meņščikova;

2.vieta – Daniels Auniņš – Rīgas Anniņmuižas vidusskolas 4.klase, skolotāja Gunta Jēkabsone;

Jekaterina Kravceva – Rīgas 88.vidusskolas 3.klase, skolotāja Liāna Augstkalna;

3.vieta – Timurs Paratovs – Rīgas 92.vidusskolas 3.klase, skolotāja Tatjana Meņščikova;

Kirills Kirilovs – Puškina liceja 2.klase, skolotāja Jeļena Vasiļjeva.

Konkursa uzvarētāji 5.-7.klašu grupā:

1.vieta – Artjoms Hirnijs – Rīgas 92.vidusskolas 5.klase, skolotāja Natālija Jakovļeva;

Vsevolods Romanovs – Rīgas 88.vidusskolas 6.klase, skolotāja Margarita Laicāne;

Anna Kravceva – Rīgas 88.vidusskolas 6.klase, skolotāja Anfija Romanova;

2.vieta – Jeļizaveta Lazareva – Puškina liceja 5.klase, skolotāja Ludmila Gormaļova;

Emins Karimovs – Rīgas 92.vidusskolas 5.klase, skolotāja Natālija Jakovļeva;

Arye Lermans – Rīgas 34.vidusskolas 6.klase, skolotāja Sandra Krauze;

3.vieta – Elizabete Ose – Puškina liceja 6.klase, skolotāja Ludmila Gormaļova;

Sofija Ivanova – Jūrmalas pilsētas Kauguru vidusskolas 6.klase, skolotāja Nadežda Girko;

Daniels Ločs – Jūrmalas pilsētas Mežmalas vidusskolas 7.klase, skolotāja Veronika

Ramāne;

Paula Gabriela Šulca – Rīgas Itas Kozakēvičas Poļu vidusskolas 5.klase, skolotāja

Anita Brūdere.

Konkursa uzvarētāji 8.-10.klašu grupā:

1.vieta – Aleksandrs Muha – Rīgas 88.vidusskolas 9.klase, skolotāja Anfija Romanova;

2.vieta – Sergejs Bičkovs – Puškina liceja 10.klase, skolotājas Kristīna Voiteka un Solveiga

Raginska;

3.vieta – Vladislavs Sļadzevskis – Rīgas 92.vidusskolas 9.klase, skolotāja;

Viktorija Sutugina – Rīgas 92.vidusskolas 10.klase, skolotāja Anfija Romanova.

Konkursa uzvarētāji 11.-12.klašu grupā:

1.vieta – Kristina Mikuļeviča – Rīgas 88.vidusskolas 12.klase, skolotāja Anfija Romanova;

2.vieta – Arianna Osipova-Putivceva – Rīgas 88.vidusskolas 12.klase, skolotāja;

Anastasija Samoilova – Jūrmalas pilsētas Kauguru vidusskolas 11.klase, skolotāja Ilze

Savicka;

Diploms un balva par radošumu un muzikalitātiSofija Savimjagi, Rīgas Anniņmuižas vidusskolas 12.klase, skolotāja Inga Liepa.

Te, lūk, skolotājas Anfijas Romanovas iesūtītās fotogrāfijas un R88.vsk. audzēkņu runātie Māra Čaklā dzejoļi:

Aleksandrs Muha (9. klase) “Zibens”, “Jāņi” – 1.vieta.
Anna Kravceva (7. klase) “Nāk rudens kā lapsa dārzā…”, “Lauva ir slims” – 1.vieta.
Arianna Osipova-Putivceva (12. klase) “Kartīte no Kopenhāgenas”, “Uguns aicinājums” – 2. vieta.
Jekaterina Kravceva (2. klase) “Bimbo draugs zaķītis”, “Minkuparks” – 2.vieta.
Kristina Mikuļeviča (12. klase) “Kamēr sirds vēl sveķainā pumpurā…”, “Tu esi jautājums mans…” – 1. vieta.
Vsevolods Romanovs (6. klase) “Vilka pase”, “Žurku nams” – 1.vieta.

Publicējam arī skolotājas Anfijas Romanovas vēstuli.

Liels paldies tiem cilvēkiem, kuri mūsu neparastajā situācijā tomēr domā par mūsu nākotni, par mūsu bērniem, par literatūru un mākslu un piedāvā mums (skolēniem, skolotājiem, vecākiem ) iespēju pieskarties ne īslaicīgajam, bet galvenajam un būtiskajam mūsu dzīvē – KURĀ valodā mēs runājam un runāsim, KĀDĀ valodā mēs runāsim, KĀ mēs runāsim. Kā runās mūsu bērni? Kādas domas pārņems no mums un kādas domas kādā valodā izteiks pasaulei.
Viss sākas no bērnības. No skolas gadiem. Mācīsim un mācīsimies “grūto, mācīsimies neiespējamo gudrību – gudram būt, kad sirds vēl sveķainā pumpurā, kad mīlestība ir jauna” (M.Čaklais). Tādu “grūto gudrību” dāvina jauniem cilvēkiem literatūra, teātris, māksla. Nav viegli gatavoties daiļlasīšanas konkursiem. Nav viegli ne skolēnam, ne pedagogam. Vēl grūtāk, ja skolēnam ir jālasa dzejolis svešā valodā. Bet šis ārkārtīgi grūtais darbs dod tādus saldus augļus! Un to atzinu ne tikai es kā pedagogs, bet arī tie skolēni, kas uzticējās man; un kopā mēs atklājām citas tautas valodas un literatūras bagātības. Atklājot to, skolēni centās izteikt savas jūtas, savu pieredzi (varbūt ne tik bagātu kā pieaugušajam cilvēkam, bet godīgu un “vēlīgās mutēs nenozelētu” (M.Čaklais) ) Un, kad skolēnam tas izdodas, cik laimīgs viņš ir, cik daudz viņš tajā brīdī iegūst! Šī otrā valoda viņam kļūst nevis pamāte, bet tuva un gudra radiniece, kas dažkārt palīdz labāk saprast dzimto valodu.  Tas ir īstais pedagoga individuālais darbs ar bērna, pusaudža, jaunā cilvēka garīgo pasauli.
Tāpēc vēl un vēlreiz saku PALDIES tiem CILVĒKIEM, kas rīko tādus pasākumus kā konkurss “Es runāju latviski”, rajona, pilsētas un republikas skatuves runas konkursus, jo tādi konkursi ir vieta, kur skolēniem ir iespēja izteikt sevi, savu attieksmi pret šo neviennozīmīgo pasauli.

Informāciju sagatavoja: Anfija Romanova, Rīgas 88. vidusskolas mazākumtautību (krievu) valodas un literatūras skolotāja, teātra mākslas pasniedzēja, skolas teātra “Teātrītis-88” vadītāja un režisore.